Bahaya Alfalfa kepada ibu menyusu

alfalfa bahaya Bahaya Alfalfa kepada ibu menyusu.
Sekarang dah banyak syarikat mengeluarkan suplemen berasaskan Alfalfa. Baru-baru ni saya ada terjumpa di sebuah pasaraya botol minuman Alfalfa. Alfalfa atau nama lainnya medicago sativa adalah tumbuhan yang kaya dengan nutrisi dan zat galian. Ia dikenali sebagai Raja Tumbuhan dan mempunyai 1001 kebaikan tau.
Manusia dah gunakannya sejak 2500 tahun. Wah lama tu. Patutla ia sangat bagus untuk kesihatan manusia sejagat. Dekat pasaraya tertentu juga ada menjual sayuran alfalfa ni..haa fresh gitu, yer tak? Boleh buat ulam2an dan masakan tertentu.
Tapi selamatkah alfalfa ni walau beli yg ‘fresh’ dari pasaraya? Lagipun seorang doktor perubatan yang dikenali ramai di alam maya juga pernah menyatakan ia bahaya kepada ibu menyusu. Dalam produkShaklee juga ada suplemen Alfalfa dan tumbuhan herba ini MEMBANTU dalam penghasilan susu badan.
Ramai dah takut dengar berita ni sehingga ada yang terlalu bijak keluarkan kenyataan alfalfa Shaklee membahayakan ibu menyusu. Tu dia sampai macam tu sekali fobianya rakyat MALAYSIA ni dan lagi best, isu hangat ni lagi seronok ‘mereka’ yang berkenaan menghukum sesuatu produk. Wah hebat lagi bijak dari saintis dunia
FDA alfalfa shaklee Bahaya Alfalfa kepada ibu menyusu.Seperti yang dinyatakan dari FDA, Alfalfa ni bahaya jika ianya dari sumber biji benih, batang dan sebagainya. Kecuali dari daun alfalfa yang telah matang.
Tahu tak?
Sumber Alfalfa Shaklee adalah dari daun alfalfa dan hanya akan dituai apabila daunnya mencapai kematangan yang mutlak. Ini kerana daun yang matang mengandungi klorofil. (sumber : The American Journal of Clinical Nutrition)
Medicago Sativa atau dikenali sebagai Alfalfa dari produk Shaklee, ditanam secara organik di California yang dijamin bebas dari pestisid dan herbasid. Juga menggunakan bahan kompos bebas dari bahan kimia.
Tumbuhan alfalfa keluaran Shaklee merupakan tumbuhan medicago sativa yang memiliki gred paling tinggi dalam bangsa alfalfa lain.
Kerana ia mengambil masa 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. Sebab itu ia digelar Raja segala tumbuhan.
Daun-daun Alfalfa Shaklee juga telah dikeringkan dengan UDARA secara SEMULAJADI sebab nak kekalkan nutrisinya. Bahagian lain yang tak penting dilupuskan. Jika suhu panas yang keterlaluan, pasti menjejaskan nutrisi daun alfalfa.
Bermula dari proses penanaman sehingga dikompres menjadi tablet, dijalankan di bawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti.
Pendek kata,
Pastikan alfalfa yang anda amalkan adalah dari bahagian daun yang betul-betul matang, tergolong dari jenis gred yang tinggi dan dikawal ketat lagi teliti bermula penanaman sehingga ia diproses peringkat akhir.
Saya sangat suka dengan Alfalfa Shaklee kerana kualitinya sangat dijaga dan Shaklee Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan dan Sentiasa Memulihara Alam Sekitar.
Alfalfa Bahaya Alfalfa kepada ibu menyusu.

Tiada ulasan:

 
Copyright © Mami Leesya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in