SET PILIHAN IBU MENYUSU DAN HAMIL

Set pilihan ibu menyusu dan ibu hamil ketika puasa adalah 
  1. Set Mighty 3GEM 
  2. Set Menyusu Premium
Majoriti ibu-ibu menyusu khuatir susu mereka merudum ketika puasa. Mereka risau tidak dapatmaintain bekalan susu yang mencukupi. Dengan set Shaklee terpilih, mereka akan kekal cergas, cerdas dan cukup hidrasi ketika berpuasa dan tiada isu tidak cukup susu pada bulan Ramadhan.

Penghasilan susu ibu tidak akan berhenti ketika berpuasa. Kurang pengambilan kalori pun tidak semestinya menjejaskan kuantiti dan kualiti susu. Dalam satu kajian,ujian darah dilakukan terhadap sekumpulan kecil wanita yang berpuasa sepanjang bulan Ramadan. Wanita yang menyusukan didapati mempunyai imbangan kimia dalam darah yang agak sama dengan mereka yang tidak menyusu badan atau sedang hamil.

Faktor terpenting yang akan menyebabkan susu ibu berkurangan adalah dehidrasi. Oleh demikian, elakkan ini berlaku dengan memastikan anda minum air yang secukupnya ketika bersahur dan berbuka puasa. 

Anda boleh tahu bahawa anda kekurangan air (dehydrate) apabila:
§  anda rasa sangat dahaga
§  air kencing anda berwarna gelap/pekat dan berbau kuat
§  anda rasa seperti hendak pitam, lemah atau lesu
§  anda mula sakit kepala atau mengalami kesakitan lain

Kenapa Shaklee sarankan set-set berikut untuk Ibu menyusu / hamil yang ingin berpuasa?
(1) Set Mighty 3 GEM (Set Bulan Puasa)


MEAL SHAKE SHAKLEE
Membekalkan multivitamin yang dieperkaya dengan protein lengkap dengan 9 jenis asid amino, kalsium, magnesium dan vitamin D untuk keperluan minda, tumbesaran serta untuk tulang dan gigi yang sihat.Sebagai milk booster ibu menyusu.

PERFORMANCE DRINK SHAKLEE
Minuma isotonik semualajadi rendah sodium dan gula. Mengawal  dan mengurangkan kehilangan bendalir yang menyebabkan tubuh cepat letih dan mengelakkan penyahhidratan. Juga mengekalkan kelembapan kulit.

ESP
Membekalkan LONG LASTING ENERGY. Mengurangkan rasa lapar keterlaluan. Sebagai Milk Booster bagi ibu menyusu. Mencantikkan walaupun tak bermekap sakan semasa berpuasa. Diperkaya dengan kalsium untuk mengurangkan keasidan soya. Jadi mengurangkan risiko serangan gastrik bagi pesakit gastrik ketika berpuasa

Set berpuasa shaklee juga rendah glisemik, sodium dan kolestrol membuatkan set Migthy Tripple Gem ini sesuai dinikmati oleh pelbagai golongan umur, pesakit-pesakit kanser, penghidap gastrik, anak-anak yang baru belajar berpuasa dan juga sangat-sangat sesuai dinikmati dikala anda lambat bangun tidur tak sempat nak masak atau makan sahur.

(2) Set Menyusu Premium

ESP - membantu membentuk sel-sel badan kita yang sihat. Sel yang sihat akan dapat menyerap nutrien dari vitamin lain yang kita makan dengan lebih baik. Sekiranya sel kita tidak sihat, vitamin akan mengambil masa lebih lama utk diserap dengan efektif ke dalam badan. Jadi lambatlah sikit baru nampak kesannya. Sebaiknya ambil ESP sebagai basic vitamin anda. Kenapa perlu pilih ESP Shaklee? Sebab ESP dijamin bersih & selamat kerana ia non GMO – diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) untuk mengekalkan kualitinya.
ALFALFA - Untuk ibu yang menyusukan bayi pula, alfalfa merupakan supplement penting utk boost penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat. Turut membantu dalam memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim.Namun pengambilan dan keberkesanan pada setiap ibu adalah berbeza. Ada yang hanya mengambil 2 biji sehari telah mempercepatkan proses penghasilan susu sehingga mengalami bengkak susu namun tidak kurang juga yang memerlukan 4 atau 6 biji sehari bagi membantu badan stimulate untuk menghasilkan susu dengan lebih cepat. Ianya bergantung kepada keperluan badan si ibu.

OSTEMATRIK - satu biji ostematrik bersamaan segelas susu dan 80 biji badam. Dengan mengamalkan ostematrik ini tiada lagi masalah sembelit, kekejangan otot, simpul biawak dan segala mcm yang berkaitan dengan otot. kerana ostematrik ini membekalkan bukan hanya kalsium juga vitamin D yang amat diperlukan oleh tubuh kita bagi membina tulang.

sebab itulah ibu menyusu dan ibu hamil di galakkan mengambil ostematrik ini.anda percaya tak ostematrik ini juga membantu memperbanyakkan susu ibu yang menyusu? hmmm bagi ibu yang menyusu seperti sy sendiri memang ia amat membantu kerana itu ostematrik ini ada di dalam set penyusuan,set kehamilan dan set berpantang.

VITALEA - Secara umumnya Vita-Lea amat bagus untuk dimakan oleh setiap orang. Ini kerana kandungan Vitamin di dalam Vita-Lea yang merangkumi hampir seluruh badan. Antara vitamin yang terdapat dalam Vita-Lea:

Vitamin D - Menyokong penyerapan kalsium untuk tulang dan gigi yang sihat*
Beta Karotena - Meningkatkan kesihatan mata, kulit dan sistem imunisasi*
Vitamin E - Menyokong kesihatan sekular dan meningkatkan kesihatan hati, usus dan fungsi imunisasi*
Kalsium - Menyokong kekuatan tulang, pengaliran urat saraf dan otot-otot*
Boron - Membantu dalam metabolisma Vitamin D dan mineral yang terbabit dalam perkembangan tulang*
Magnasium - Menyokong kekuatan tulang, fungsi otot dan membantu dalam mengekalkan tekanan darah normal dan denyutan jantung*
Biotin - Membantu badan menghasilkan tenaga dari protein dan lemak*
Lain-lain - Tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, warna dan bahan pengawet*

CHEWABLE C - Untuk meningkat sistem imun ketika puasa

B-COMPLEX - B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap (8 jenis vitamin B) bagi membantu memelihara kesihatan yang baik. Asid folik dan B12 penting bagi wanita hamil dan wanita-wanita dalam mengawal emotional stress-level.  .

Tiada ulasan:

 
Copyright © Mami Leesya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in